Jaki jest najlepszy kryzysoodporny pomysł na biznes? Franczyza, czyli firma na
licencji! Rozwijasz już istniejącą i znaną markę, masz dostęp do sprawdzonego
know-how, a dodatkowo zyskujesz pełne wsparcie właściciela produktu czy
usługi. Dzięki temu nie zaczynasz od zera i znacznie zwiększasz swoje szanse na
biznesowy sukces. Jak podaje portal franchising.pl, po 5 latach od rozpoczęcia
działalności aż 80% franczyzobiorców nadal prowadzi firmy. Dla porównania: w
przypadku biznesów bez franczyzowego wsparcia to tylko 20% (źródło).
Dane robią wrażenie, prawda? Jeśli wciąż szukasz rozwiązania, na którym
zarobisz nawet w trudnych czasach – franczyza jest dla Ciebie. Poznaj top 10
najlepszych biznesów na licencji. A jeszcze więcej szans czeka na Ciebie na
Targach Business Idea w Krakowie. To Największe Targi Pomysłów Na Biznes W
Południowej Polsce.
Sprawdzone i kryzysoodporne pomysły biznesowe
Pandemia, wojna w Ukrainie, szalejąca inflacja… To wszystko nie sprzyja
przedsiębiorcom. Wielu specjalistów wciąż podkreśla, że w kryzysie jednym z
najlepszych pomysłów jest prowadzenie biznesu opartego na franczyzie. Wcale
nie trzeba zaczynać od zera z innowacyjnym rozwiązaniem, żeby osiągnąć
sukces!
W ramach franczyzy przedsiębiorca uzyskuje wszystko, co jest niezbędne do
wystartowania: pomysły, koncepty, zaplecze technologiczne, kontakty, wsparcie
w kwestiach prawnych, szkolenia itp. Duże znaczenie ma tutaj efekt skali –
marka jest już znana sporej części potencjalnych klientów oraz kontrahentów. To
ogranicza wydatki własne, m.in. na działania reklamowe czy negocjacje z
hurtowniami. Koszty wstępne dla przedsiębiorcy są znacznie niższe.
Do wyboru masz wiele różnych pomysłów (handlowych lub usługowych): sklepy
spożywcze, restauracje, bary szybkiej obsługi, sklepy specjalistyczne (np. z
akcesoriami dla zwierząt), projekty edukacyjne i wiele więcej. W Polsce na tej
zasadzie działa ponad 1300 różnych sieci! (źródło)
Biznes na licencji przynosi realne zyski, a jest przy tym bezpieczniejszy i
łatwiejszy do prowadzenia. Łączy niezależność własnej firmy z prawdziwym
wsparciem doświadczonych franczyzodawców, którzy staną się dla Ciebie
parasolem ochronnym.
Najpopularniejsze franczyzy 2023
Jakie franczyzy należą do najpopularniejszych i najchętniej zakładanych w
Polsce? Który pomysł wybrać dla siebie? Poznaj top 10 kryzysoodpornych
franczyz z różnych kategorii.
1. Auchan
Znana francuska sieć sklepów, która działa już od 1961 r. Do wyboru masz trzy
wielkości: Moje Auchan (niewielki format 200–500 mkw. z podstawowymi
produktami do zakupów na szybko), Supermarket (średni format idealny do
codziennych zakupów), Hipermarket (największy format dla miłośników dużych
zakupów raz na jakiś czas). Dzięki temu łatwo dobierzesz rodzaj działalności do
swoich możliwości lokalowych i finansowych.
To marka znana na całym świecie o silnej pozycji na rynku, a także z dużym
potencjałem marketingowym. Działa w stabilnej branży (sprzedaż artykułów
spożywczych oraz innych podstawowych produktów).
2. SPAR
Znana holenderska sieć sklepów w formacie niewielkich supermarketów – do
wyboru są 4 formaty, które z łatwością dopasujesz do swoich aktualnych
możliwości. SPAR działa na rynku od 1932 r., a w Polsce od 1996 r. Najczęściej
otwierane sklepy mają powierzchnię od 100 do 1000 mkw. Doskonale nadają się
do szybkich, codziennych zakupów, np. na osiedlach czy w niewielkich
miejscowościach.
Dzięki współpracy zyskujesz dostęp do dynamicznie rozwijającego się rynku
(sklepów osiedlowych) i działasz w stabilnej branży produktów pierwszej
potrzeby.
3. Carrefour
Mało kto nie słyszał o tej znanej francuskiej sieci sklepów, która działa na rynku
od 1960 r. Do wyboru masz kilka formatów – większość z nich działa na zasadzie
sklepów osiedlowych z produktami pierwszej potrzeby. Carrefour oferuje
rozwiązania dopasowane do terenów wiejskich (niewielki sklep Globi) i miejskich
(np. Carrefour Express). Możesz również otworzyć sklep przy stacji benzynowej,
co jest niedostępne w wielu innych sieciach.
Carrefour to także dostęp do innowacji – w tym aplikacji mobilnej oraz usługi
click&collect, które zachęcają nowoczesnych klientów do zakupów.
4. Żabka
Najbardziej znana polska sieć niewielkich sklepów typu convenience, która
powstała w 1998 r. Wystarczą dostęp do niewielkiego lokalu i mały wkład własny
(5 tys. zł na start), by stać się częścią brandu i otworzyć sklep w wybranej
lokalizacji. Jest to zatem dobry pomysł na biznes dla osób ze stosunkowo
niewielkim kapitałem.
Zyskujesz przede wszystkim rozpoznawalność i bardzo silną pozycję na rynku –
według danych ze strony zabka.pl aż 93% konsumentów zna markę. Prowadzisz
dynamicznie rozwijający się format sklepu – który często jest otwarty również w
niedziele niehandlowe. Zyskujesz ponadto dostęp do innowacyjnych rozwiązań
ułatwiających codzienną pracę.
5. Stava
Firma gastro-kurierska, która powstała w 2014 r. Zajmuje się dowozem jedzenia
z restauracji oraz zakupów ze sklepów. Stava współpracuje m.in. z sieciami
McDonald’s, KFC czy Stokrotka. To nowoczesna franczyza na miarę naszych
czasów, która oferuje chętnie wybierane usługi. Dzięki nim klienci oszczędzają
sporo czasu.
Stava skupia się również na optymalizacji usług, w tym tras kurierskich (aby
zminimalizować puste przebiegi). Do rozpoczęcia współpracy wystarczy
niewielki koszt wstępny.
6. epaka.pl
Sieć kurierska, która działa na rynku od 2010 r. Zajmuje się przede wszystkim
sprzedażą usług kurierskich oraz materiałów do pakowania, współpracuje z
największymi firmami kurierskimi i pocztowymi na rynku. Pod marką epaka.pl
funkcjonuje już ponad 300 punktów w Polsce.
Dzięki tej opcji możesz stać się częścią jednej z najdynamiczniej rozwijających się
branż – w 2021 r. Polacy zamówili ponad 2 mln przesyłek kurierskich (źródło), a z
każdym rokiem ta liczba będzie rosnąć. Masz do wyboru kilka pakietów, w tym
opcję start – gdzie koszt inwestycji to jedynie 5000 zł netto.
7. Bafra Kebab
Sieć lokali gastronomicznych typu street food – sprzedaż kebabów z mobilnej
przyczepy. Nie ma więc potrzeby posiadania czy adaptacji lokalu ani prowadzenia
stacjonarnej restauracji.
Dzięki franczyzie Bafra Kebab odpowiesz na potrzeby współczesnych Polaków,
którzy szukają szybkiego jedzenia – ale jednocześnie wysokiej jakości.
Współpraca możliwa na zasadzie wynajmu lub wykupu specjalnie przygotowanej
przyczepy.
8. Da Grasso
Polska sieć lokali gastronomicznych, która powstała w 1996 r. To rozpoznawalna
marka, specjalizująca się w pizzy. Możesz nie tylko przyjmować gości na miejscu
w restauracji, lecz także wykorzystać ogromny potencjał jedzenia na dowóz.
Do dyspozycji masz ponadto dwa formaty: standardową restaurację i rozwiązanie
typu express (tylko sprzedaż na wynos i dowóz). Dzięki temu łatwo dobierzesz
wariant do swoich możliwości finansowych.
9. Perfect Look Clinic
Sieć salonów kosmetycznych – obecnie w Polsce istnieje już w ponad 60 różnych
lokalizacjach. W klinice wykonywane są różnorodne zabiegi na twarz i ciało,
depilacja, masaże i wiele więcej.
W lokalu o wielkości ok. 70–100 mkw. otworzysz swoją klinikę, inwestując ok.
80–120 tys. zł. To znacznie mniej niż przy otwieraniu tego typu biznesu od zera.
10. Columbus Elite
Marka zajmująca się sprzedażą odnawialnych źródeł energii: paneli
fotowoltaicznych, magazynów energii i pomp ciepła. Pod hasłem #ZielonaFranczyza Columbus Elite zapewnia model biznesowy związany z jedną najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarki.
Szukasz pomysłu dla siebie? 70 kryzysoodpornych możliwości w jednym miejscu
Zastanawiasz się, która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza? Szukasz
skutecznego i bezpiecznego sposobu, by otworzyć swój biznes? Chcesz poznać
inne osoby zainteresowane rozwojem osobistym?
Weź udział w Targach Business Idea i porozmawiaj z ekspertami. Inspiruj się,
konsultuj ze specjalistami i pozyskaj kontakty biznesowe, które przydadzą się w
przyszłości. Postaw na sprawdzone pomysły inwestycyjne – doskonałe również
w dobie kryzysu!
Zapisz się na stronie: https://targibusinessidea.pl/. Weź udział w wydarzeniu,
podczas którego nawiążesz kontakty z przedstawicielami firm franczyzowych,
producentami maszyn oraz innymi ekspertami. Wesprą Cię oni na Twojej drodze
do sukcesu!